Gävle sandsten

Trädgård / Permalink / 0
För dig som följt mig här tidigare vet säkert att jag lagt en uteplats på omkring 25 kvm...tog mig 120 tim att anlägga...
 
nu har jag gjort en liten uteplats och format även framsidan...det tar tid och är ett himlaslit, skulle verkligen inte rekommendera vem som helst att genomföra det här. Det krävs tålamod, klämda fingrar, trött rygg och många, väldigt många tester av rätt sten på rätt plats. Och som ni ser är ju behovet av åtgärd stor...grässvålar som är 5-10 cm djup på sina håll...i med ny sand, kompaktera och hitta sten och form...
 
Bort med det gamla...
 
 
Mycket gräs, ogräsrötter och jord...tack gode gud för ett hederligt koben!!!
 
Här är all jord och ogräs borta, sättsand och Gävle sandsten på plats, först pröva sig fram och sen välja och foga...
 
 Storleken på fogen avgörs ofta på form av stenar...sen ska det ju vara någorlunda jämnt också...
 
 Nu är det bara runt hörnet kvar...som jag längtar efter att detta blir färdiglagt!!!
 
 
Men nu har vi en liten uteplats om mornarna att dricka vårt morgonkaffe på...en liten cafémöbel så är allt i sin ordning! 
 
Kämpa Madde, kämpa...endast ca 5-7 kvm kvar! Sen får Dennis bygga kökstrappan som vi rev innan vi dränerade runt huset. 
 
Hoppas din helg är bra!
Till top